więcej

INFORMACJA DLA WYBORCÓW - UJĘCIE W REJESTRZE WYBORCÓW

Chcesz głosować w miejscu swojego stałego zamieszkania, a nie masz w nim meldunku? Złóż wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.
Do rejestru wyborców wpisany zostajesz na stałe.


Co musisz zrobić?
1) Wypełnij wniosek o wpisanie do rejestru wyborców oraz pisemną deklarację zawierającą informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców.
2) Dołącz kserokopię ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
3) Do wniosku możesz dodać załącznik, który potwierdza miejsce twojego stałego zamieszkania. Ułatwi to urzędnikowi podjęcie decyzji i może przyspieszyć rozpatrzenie wniosku. Takim dokumentem jest na przykład: umowa najmu mieszkania, oświadczenie właściciela (najemcy) mieszkania, w którym mieszkasz, rachunek za prąd, na którym są twoje dane, umowa o pracę, karta mieszkańca. Możesz także skontaktować z urzędem i zapytać, jaki dokument dołączyć do wniosku.
4) Czekaj na odpowiedź z urzędu. Samo wysłanie wniosku nie oznacza wpisania do rejestru wyborców.
Uwaga! Wysłanie wniosku nie oznacza automatycznego wpisania do rejestru wyborców. Wniosek trafi do urzędnika, który go rozpatrzy. Zrobi to w godzinach pracy urzędu. Urzędnik ma obowiązek zweryfikować, czy mieszkasz tam gdzie deklarujesz. Weź pod uwagę te terminy, wysyłając wniosek – urząd ma na jego rozpatrzenie 5 dni.


Pamiętaj, że decyzja urzędnika może być odmowna. W takiej sytuacji możesz złożyć skargę. Masz na to 3 dni od otrzymania odmowy. Urząd jak najszybciej przekaże twoją skargę do sądu, który ma 3 dni na wydanie postanowienia. Od postanowienia sądu nie możesz się odwołać.

Rejestr zmian

  • Data utworzenia

    10-01-2017 15:02

    Wprowadził:

    Agnieszka Mikucka

  • zobacz cały rejestr

  • Data modyfikacji

    06-09-2017 9:57

    Wprowadził:

    Krzysztof Kik

  • Data modyfikacji

    06-09-2017 9:58

    Wprowadził:

    Krzysztof Kik

  • Data modyfikacji

    28-11-2019 13:53

    Wprowadził:

    Michał Fijałkowski